3 tips voor meer impactvolle PR in 2024

Vermijd commerciële boodschappen

2024 is een belangrijk verkiezingsjaar waarin politieke berichtgeving het nieuws zal domineren. In de zomer is het dan weer tijd voor tal van grote sportevents, zoals de Olympische Spelen, de Tour en het EK voetbal. Vergeet dus een traditionele lange  komkommertijd in juli en augustus. Hoe steek je tijdens dat drukke nieuwsjaar als organisatie nog boven het maaiveld uit? Met relevante en maatschappelijke communicaties. Vermijd commerciële boodschappen en herken de echte nieuwswaarde in je verhaal. Kies voor interessante voorbeelden en menselijke getuigenissen die je verhaal ondersteunen. Zonder ‘smoel’ bij je verhaal, wordt het moeilijk om overtuigend te communiceren.

Denk aan je doelpubliek

Als bedrijf, federatie of vzw, weet je beter dan wie ook welk doelpubliek je wil bereiken. Hou die mensen voor ogen wanneer je je berichten met de buitenwereld deelt. Niemand zit te wachten op dure woorden of ‘management-taal’. Journalisten zullen ze dan ook vaak schrappen. Voor de breedpubliekspers gebruik je best een andere invalshoek dan voor pakweg business media of vakpers. Vergeet ook de regionale media niet: zij schrijven voor de inwoners van de gemeente, regio of provincie en zitten misschien wel te wachten op het nieuws dat jouw organisatie aan te kondigen heeft en mogelijk impact heeft op de regio, of er de tongen losmaakt.

Kwaliteit boven kwantiteit

In volle voorbereiding van je pr-doelstellingen voor 2024? Kijk dan niet naar het totale aantal persartikels dat je wil/moet behalen, maar stel targets op basis van de pr-waarde van je clippings. Eén artikel dat massaal gelezen wordt door jouw doelpubliek, kan nét het verschil maken. Of het maatschappelijk debat op gang brengen waarop je gehoopt had.

Zoek je nog ondersteuning voor je communicaties in 2024, get in touch with us.

3 tips voor meer impactvolle PR in 2024

Hoe communiceer je doelgericht over je beleidsplan?

In september moet je als erkende sportfederatie in Vlaanderen je beleidsplan indienen voor de komende vier jaar. Heldere communicatie is voor de meeste federaties een belangrijke pijler van dat plan. Om stakeholders te informeren, leden en clubs nauwer bij je federatie te betrekken of sponsors aan te trekken. Hoe communiceer je doelgericht in en over je beleidsplan? Onze experten van Comm2Sports geven vijf concrete tips.

20 maart 2024

Comm2You haalt ervaren woordvoerder aan boord als partner

Het Brusselse boutique PR-bureau Comm2You verwelkomt een nieuwe senior communicatiestrateeg in zijn team. Joachim Deman (34), voormalig woordvoerder van Rode Kruis-Vlaanderen, wordt ook partner en zal organisaties adviseren en begeleiden in hun externe en interne communicatie. Met zijn ruim 10 jaar ervaring in zowel PR-consultancy als woordvoerderschap brengt Deman een stevige dosis kennis en vakmanschap aan boord. En dat in het bijzonder op het vlak van communicatie voor non-profitorganisaties, wetenschapscommunicatie en vastgoedcommunicatie.

1 februari 2024

PR-bureau Comm2You ondersteunt sportfederaties en -bedrijven met nieuwe divisie Comm2Sports

Aan de vooravond van het olympische sportjaar 2024 stelt het Brusselse boutique PR-bureau Comm2You haar nieuwe divisie voor. Comm2Sports helpt voortaan sportfederaties, -organisaties en -bedrijven om op een nieuwswaardige en professionele manier te communiceren. Daarnaast zal Comm2Sports zowel sporters, CEO’s, voorzitters als woordvoerders begeleiden in een persoonlijk communicatietraject en biedt het trainingen en workshops aan, onder andere in samenwerking met voormalig sportjournalist Stefaan Lammens.

14 november 2023

Boutique PR-bureau Comm2You haalt Arno Creve aan boord als medebestuurder

Het Brusselse boutique pr-bureau Comm2You haalt opnieuw een senior communicatiespecialist aan boord. Arno Creve (28) wordt meteen ook medebestuurder en zal organisaties adviseren en begeleiden in hun externe en interne communicatie. Met de aanstelling van Creve speelt Comm2You in op de toenemende vraag van bedrijfsleiders en communicatieverantwoordelijken naar een meer persoonlijke aanpak en meer nieuwswaardige communicaties.

18 september 2023

PR- en communicatiebureau Comm2You gaat aan de slag voor DELA

Het nieuwe PR- en communicatiebureau Comm2You heeft z’n start niet gemist. Met uitvaartspecialist DELA kan het kersverse bureau meteen een gerenommeerde en maatschappelijk relevante organisatie tot zijn referenties rekenen. Concreet ondersteunt Comm2You vanaf 2023 de persrelaties voor DELA en zoekt het samen met het corporate communicatieteam van de uitvaartspecialist naar nieuwswaardige verhalen om afscheid en rouw bespreekbaar te maken in onze samenleving.

7 februari 2023

Nieuw communicatiebureau Comm2You brengt PR terug naar essentie

Het Belgisch communicatielandschap heeft er een opvallende nieuwkomer bij. Ervaren communicatie-experts Bert Bouserie en Joost Freys hebben Comm2You opgericht. Het nieuwe PR-bureau gaat voor een persoonlijkere aanpak en helpt zowel gevestigde bedrijven als start-ups en non-profitorganisaties om helderder en vooral meer nieuwswaardig te communiceren.

10 januari 2023

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x