14 november 2023
Aan de vooravond van het olympische sportjaar 2024 stelt het Brusselse boutique PR-bureau Comm2You haar nieuwe divisie voor. Comm2Sports helpt voortaan sportfederaties, -organisaties en -bedrijven om op een nieuwswaardige en professionele manier te communiceren. Daarnaast zal Comm2Sports zowel sporters, CEO’s, voorzitters als woordvoerders begeleiden in een persoonlijk communicatietraject en biedt het trainingen en workshops aan, onder andere in samenwerking met voormalig sportjournalist Stefaan Lammens.
Met een olympisch sportjaar voor de boeg én de naderende deadline voor heel wat sportfederaties om hun beleidsplan voor de komende vijf jaar in te dienen, kreeg Comm2You de voorbije maanden steeds meer vragen vanuit de brede sportwereld om hen te begeleiden op het vlak van communicatie. Het gaat dan niet alleen om federaties zoals Voetbal Vlaanderen en de Vlaamse Sportfederatie, maar ook bedrijven zoals sportpretpark Sparkx of de duurzame sportmecenas vdk bank. Daarom lanceert het boutique PR-bureau met Comm2Sports nu een volledig nieuwe dienst op maat van organisaties in de sportsector.
“Voor heel wat organisaties die in de sport actief zijn, is de nood aan authentieke communicatie hoog. Niet alleen om de relatie met hun duizenden leden, vrijwilligers, medewerkers en fans te verbeteren, maar ook om hun boodschap aan beleidsmakers én toekomstige (top)sporters op een duidelijke manier over te brengen. In een belangrijk verkiezings- en sportjaar, met Olympische Spelen, tal van EK’s, WK’s en toekomstgerichte dossiers op de agenda, is heldere communicatie meer dan ooit een must. Voor ons was het dan ook een logische stap om kennis, expertise en passie voor sport te bundelen in een dienst geheel op maat van sportorganisaties en -bedrijven: Comm2Sports.”
- Bert Bouserie, co-bestuurder Comm2You
Het team van Comm2Sports bestaat niet alleen uit senior communicatie-experten die bezeten zijn van sport maar ook uit een breed netwerk van specialisten met elk een eigen expertise. Zo zal onder meer voormalig sportjournalist Stefaan Lammens Comm2Sports bijstaan in haar aanbod van doorgedreven camera- en mediatrainingen. Bovendien kunnen sportorganisaties ook workshops volgen om op een professionele en authentieke manier met de pers om te gaan. Tot slot helpt Comm2Sports federaties en sportbedrijven ook om via jaarverslagen, magazines en sociale media professioneel te communiceren naar hun achterban.
“Sponsors en leden hebben steeds grotere verwachtingen van wat sportorganisaties rapporteren via hun jaarverslagen, maandelijkse magazines, brochures en hun sociale media. Transparantie is belangrijker dan ooit. Niet alleen wanneer er iets misloopt, moeten organisaties en federaties snel naar buiten komen met nieuws. Ook wanneer het goed gaat, kunnen ze maatschappelijk relevante sportverhalen delen met de buitenwereld. Zo binden ze meer leden aan hun organisatie en trekken ze meer sponsors aan. Met als finaal doel: nog meer mensen - jong en oud - aan het sporten te krijgen. Om dat te bereiken is een authentieke, professionele communicatie, ook in de amateursport, een must.”
- Arno Creve, co-bestuurder Comm2You
Binnenkort komkommertijd in de media? Dat is goed mogelijk. Toch bereid je je als persverantwoordelijke of woordvoerder best goed voor op die zomer. Want voor je het weet, mis je kansen. Comm2You geeft 5 concrete tips om als communicatie-expert het maximum uit je zomer te halen. Daar pluk je niet alleen de vruchten van in juli en augustus, maar ook in het najaar.
17 juni 2025
Het Brusselse PR-bureau Comm2You lanceert met Comm2Care een nieuwe divisie. Comm2Care is meteen ook het allereerste PR-bureau van ons land dat uitsluitend ten dienste staat van non-profitorganisaties. Met maar liefst één op de acht jobs is de non-profitsector in België al lang geen niche meer. Toch staat de sector voor een grote uitdaging: de nieuwe federale regering plant om de fiscale aftrek van donaties aan goede doelen te verlagen.
15 mei 2025
PR-expert Sander Vanlouwe vervoegt vanaf vandaag het boutique PR-bureau Comm2You. Met de komst van Vanlouwe breidt het Brusselse communicatiebedrijf zijn team uit tot 6 senior consultants én haalt het extra expertise in communicatietraining, waaronder public speaking, in huis. “We willen de komende jaren duurzaam verder groeien en nieuwe diensten aanbieden”, klinkt het bij oprichters Bert Bouserie en Joost Freys.
24 februari 2025