| Type | Opleiding | |
| Duur | Ca. 2 uur | |
| Publiek | (Grote) groepen / volledige teams | |
Je hebt een boodschap, maar geen idee hoe je het onder de aandacht van journalisten moet brengen? Of je begrijpt niet waarom je concurrent steeds weer opnieuw in het nieuws komt, terwijl jouw persberichten nooit worden opgepikt? In deze opleiding leer je de ins en outs van hoe je zelf nieuws maakt.
Wat bepaalt of iets nieuws is en wat zijn de bouwstenen van nieuws?
Hoe ziet het Belgische medialandschap eruit? Van nationaal tot regionaal en vakmedia.
Waar en hoe vind je nieuws in je organisatie?
Hoe gaat een nieuwsredactie te werk?
Hoe vertel je jouw verhaal en hoe vind je de juiste journalist voor je verhaal?
Hoe bouw je een nieuwswaardig persbericht op?
Wanneer organiseer je (g)een persmoment of persconferentie? En wat heb je nodig voor een persmoment?
Hoe bepaal je de juiste timing van een communicatie?
Medewerkers die geen communicatieopleiding achter de rug, maar wel eens voor de camera of op een podium staan
De communicatiemanager die plots ook PR in goede banen moet leiden
De ondernemer die weet dat hij/zij “iets” moet doen met PR, maar niet goed weet hoe.
De startende communicatiemedewerker van jouw bedrijf
De doorgewinterde woordvoerder die nog eens het vuur aan de schenen gelegd wil krijgen tijdens een pittig interview.
…
Kortom, iedereen die te maken krijgt met public relations in de brede zin van het woord kan bij Comm2You de kneepjes van het communicatievak leren in één van onze opleidingen of workshops.